2010. január 8., péntek

Vissza vissza...

BÚÉK 2010: Attila, Zsófi, Sanyi, jómagam


...vissza jöttünk. A norwegian légi társaság hétfőn secc perc alatt visszarepített minket a hó, a fagy és a sötétség országába.

-20 fok, betegszabi

Az idei évad záró rituálé; 29.: Tankcsapda koncert, 30.: elő-Szilveszter, 31.: Szilveszter idén végül torok gyulladással végződött. De még mindig jobb, mint 2 éve ugyan ezért a felfázás. A 2006-os gyomor fertőzéshez képest pedig móka, s kacagás volt a 39.5-40 fokos láz.

Lényeg, hogy tekintve a stabil -20 fokos hideget, indokolttá vált kivenni egy beteg szabadságot (a bringázás lehet nem tett volna jót).
Ami itt így működik: 1/4-ed évente szabadon felhasználhatsz 3 azaz három napot fizetett beteg szabadság címen. Nem kell doki, nem kell magyarázkodni, betelefonálsz, hogy beteg vagy és maradhatsz otthon gyógyulni. Vagy, ha norvég vagy: betelefonálsz, hogy beteg vagy, és maradsz otthon pocolni, elmész kirándulni a gyerekkel vagy éppen Sex és New York maratont nézel. Mert természetesen a tapasztaltabbak a BETEGSZABADSÁGot 3 havonta kivehető bónuszként használják fel, ha betegek, ha nem. A munka vállalók imádják, az utóbbi években velem is most fordult először elő, hogy úgy kúráltam ki magam, ahogy a doki mindig mondta: sok meleg folyadék stb. stb. A munka adók meg persze rühellik, a statisztikák szerint is elég betegeskedő ez a norvég nép, node, ha fizetik neki... Svédországban pár éve eltörölték ezt a kánaánt, már csak a betegszabi első napját fizeti a munka adó. ÉS LÁM, a svédek hirtelen meggyógyultak, a mulasztott óraszámok épp' az 1/3-ukra estek vissza (ez szerintem puszta véletlen).

Újdonságok

A tengernyi szabadidőben volt időm agyalni olyan mélyen filozofikus dolgokon, mint 'hogyan jó élni' ill. 'hogyan nem'. Biztosan senki nem gondolná, de a végeredmény: unalom=rossz, monotonitás=rossz, szürke hétköznapok=rossz. Ellenben: újdonságok=jó, változatosság=jó, nyitottság=jó. Így 2010-től tudatosan ezek fényében irányítom majd a kis életem.
Már át is költöztem egy másik házba, összejöttem egy japán nővel, vettem egy kocsit hitelre és leborotváltam a fejem.

Najó nem, apróságokra kell gondolni. Kicsit átrendeztem a szobám, ne legyen minden, mindig ugyan-ott (jó, 4 hónap alatt annyira még nem untam meg, de valamikor el kell kezdeni). Pít rá is világított, hogy így legalább kitakarítok olyan helyeket is, amiket amúgy nem. Az új fog orvos tanácsára pedig fogkrémet váltottam, amit más technikával is használok, bizony ám. Mostantól több időt töltök olvasással, és a mászókönyvek monopol-hatalmát megtörve új témák felé is kacsintgatok, mint a fotózás vagy Jack London elbeszélései. És a napokban remélhetőleg kezembe kerül a várva várt mászóbérlet is. Apróságok ezek, de megbontják a napi monotonitást. (amikről más nagyöregekhez képest még talán semmit nem tudok). Tényleg.

Szemmel látható apró újdonságok a jobb felső sarokban lévő két kis modul, egy időjárás jelentő és egy másik, ami a Nap és a Hold kelési és nyugvási idejét mutatja. Meg hát ott van az a "nap vicce" is már egy ideje, de én talán ma röhögtem rajta először.

(A világ legrövidebb sport-könyvei:
- David Beckham: A szerénységről
- Sebők Vilmos: Káromkodás nélkül a sportpályán
- Lothar Mattheus: Hogyan vezettem a magyar válogatottat a VB döntőig?
- Kispest-Honvéd: Befektetőim története
- Kovács Kokó István: Műsorvezetői sikereim
- Erdei Zsolt és Kovács Kokó István: Komoly, felkészült ellenfeleink
- Knézy Jenő: Tárgyilagosság mindenáron
- Martina Navratilova: Kalandjaim férfiakkal
- Palik László: A nyugodt, tárgyilagos közvetítés
- Michael Jordan: Én és a golf
- Stadler József: A tartós siker titkai
- Baumgartner Zsolt: Forma 1-es karrierem
- Diego Maradona: Hogyan maradj tiszta
- Michael Schumaher: Rossz kocsijaim)

3 megjegyzés:

  1. Először is BUÉK, sajna a kétünnep közötti dumálás nem jött össze, de ha egyszer hazajösz pótoljuk. Másodsorban jobbulást, biztos nem lehet kellemes lázasank lenni, sajnos a napokban nekem is meg kellett tapasztalnom mennyire nem.

    Pisti

    Ui.: asszem csak nekem van olyan kifordult humorérzékem, hogy én nem csak ma nevettem a nap vicce rovaton :) egyébként tök jó hogy van ilyen is...

    VálaszTörlés
  2. gondolhattam volna, h neked bejönnek a szockós uborkás viccek :) no jó a kedvedért marad ;)

    VálaszTörlés
  3. ez a torok téma engem is elapott pár napja de csak 38ig vittem...szerencsére
    Remélem jó volt a buli a Zemplénben :)
    csók
    D

    VálaszTörlés